מצודת פראג וגשר קארל

מסלול יום באיזור מצודת פראג

 שעת התחלה: 11 בבוקר

 איפה? בכניסה למצודת פראג, בכיכר Hradcany.

 הדרך הטובה ביותר לכיכר היא בולט, או בתחבורה ציבורית. נצלו את הזמן עד 12 שהמשמר יתחלף ותהנו מאחד הנופים היותר מיוחדים של העיר, מהמצודה הגדולה והעתיקה בעולם. אם תחושת רעב מתגנבת אליכם, מסעדה מעולה בשם Kuchyn  נמצאת ממש בכניסה למצודה ומגישה אוכל מקומי מוקפד ומעולה, נסו כופתאות והמבורגר מעולה.

 לאחר טקס החלפת המשמר תתחילו לחקור את הטירה ואם יתמזל מזלכם אולי תזכו לראות את הנשיא פאבל הידוע כאליל הנשים הצ'כיות. הבחירה בידכם אם לקנות כרטיסים ולהיכנס לכל המוזיאונים של המצודה או לראות בצורה קלילה וגם חינמית. לאט לאט אתם תגיעו למדרגות ותתחילו לרדת לשכונת מאלה סטראנה שמרגישה כמו ציור מימיי הביניים.

 מרחק של כמה צעדים משם תמצאו את הרחוב הצר ביותר בפראג שמוביל בסופו למסעדה אבל נחשב לאטרקציה ידועה כאן, מעבר לפינה נמצאים הפסלים המשתינים של האמן דיויד צ'רני מעל מפת צ'כיה. ממש מתחת ישנו חוף קטנטן שבו אפשר לראות את השקיעות והזריחות הכי יפות של בפראג, הברבורים תמיד יהיו שם ואולי גם חיה חמודה העונה לשם ''בונה''. 

רגע אחד לפני שתעלו לגשר קארל, האי קמפא נמצא ממש מתחת לגשר והחזיק בתואר של ''האי השני היפה ביותר בעולם באיים הבנויים'', כרגע הוא ללא התואר עקב חיבור האי בחול לשכונת מאלה סטראנה. הפארק יכול לשמש אתכם לפיקניק או סתם להירגע אחרי הליכה ארוכה. ולא שכחתי את האוכל. מסעדה מקסימה בשם Piknik park יושבת ממש על אחת מהתעלות הקטנות שעוברות בשכונה ומשרה אווירה של ונציה עם אוכל איטלקי בדגש בריאותי אבל ממש טעים, בקיץ המרפסת פתוחה ותוכלו לשבת מעל הנהר עם כוסות מנצנצים.

 גשר קארל. קחו את הזמן, תהנו מהנוף המטורף ותוך כדי תגלו שגשר קארל עשוי בתוכו עם חלב ויין.. כןכן גם בגשר יש אלכוהול.

 בסוף הגשר ישנו מגדול תצפית עם נוף משגע מעל כל העיר, הכניסה בתשלום, שימו לב שיש מלא מדרגות לפני המעלית. מתחת למגדל של הגשר תמצאו מספר אנשים עם בגדי מלחים שמציעים שירות לתיירים, החברים האלו מציעים שיט מקסים בסירת עץ קטנה בליווי הסברים מוקלטים בכל שפה (אפילו עברית) למשל כחצי שעה. השייט יוצא בתדירות גבוהה, השעה המומלצת ביותר היא בשקיעה.

לנוחיותכם מצורפת מפה עם פרטי ונקודות ציון במסלול


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.