ימי חג המולד

''קצת'' קשה לא להבחין בהתרגשות הממלאה את פניהם של המקומיים ובמיוחד של הילדים בסוף חודש נובמבר, העיר היפה בעולם תתחיל להתקשט אט אט בצבעים מיוחדים וזוהרים, שווקי הכריסטס יפתחו אט אט והיין החם ישפך כמו יין חם.


 גם לצ'כים הנחשבים לעם האתאיסטי ביותר בעולם, חג המולד הוא חג חשוב והינו החג הגדול ביותר בשנה. משירים מיוחדים, מאכלים ומנהגים הממלאים את החג והחודש שמגיע לפניו. 

אם תכננתם לבוא לביקור בזמן שהעיר מקושטת אני ממליץ לכם לעשות את זה בימים שהם לא חג המולד עצמו. מתי להגיע לפראג? תמיד חוץ מ24-25 לדצמבר שזה הימים עצמם של חג המולד וכל המקומיים יסגרו את עסקיהם (ע"פ חוק) ויסעו למשפחותיהם בכפרים לחגוג את החג הגדול ביותר שנחגג בצ'כיה עם המון אוכל ואלכוהול.

בכל שנה בשבת האחרונה לחודש נובמבר העץ המרכזי של המדינה הנמצא בכיכר העיר העתיקה נדלק בטקס מיוחד לקולות הכפיים וצהלות ההמונים. העץ, מרשים וגבוה במיוחד, ושתדעו! יש צוות מיוחד שנוסע בכל שנה לחפש את העץ הגדול, המרשים והיציב ביותר שיהיה מספיק ראוי להגיע לשוק המרכזי של המדינה הלא הוא שוק כיכר העיר העתיקה. ימים ולילות ארוכים צוות העץ יקשט ויבנה את העץ כשלבנתיים הדוכנים החמודים ירקמו עור וגידים והשוווקים יתחילו לעבוד. שווקי הכריסמס בסופו של דבר דומים והתכולה בהם חוזרת על עצמה ברוב השווקים כשבדרך כלל השוק יכיל דוכנים של: יין חם, קיורטוש, נקניקיות, לאנגוש, בירות, סיידר חם, עוגיות כריסטמס, קישוטי כירסטמס, דבש ויינות דבש. כמובן שבכל שוק יהיה את הדוכן המיוחד שיש רק בשוק הזה אבל בסה''כ השווקים דיי דומים.

רוב השווקים ואווירת הכריסטמס ישארו עד ל10 בינואר שאז תחל תקופת הסיילים המטורפת.


 השוק המרכזי כיכר העיר העתיקה

תאריכי פתיחה - 2.12 ועד ה 6.1

שעות פתיחה - 10:00 ועד 22:00

מיקום השוק בגוגל מפות



 כיכר ואצלב

תאריכי פתיחה - 2.12 ועד ה 6.1

שעות פתיחה - 10:00 ועד 19:00

מיקום השוק בגוגל מפות

בסרטון אפשר לראות את השוק בשלג כבד שיכול להפתיע בתקופה הזו



 קניון פלדיום 

תאריכי פתיחה -30.11 ועד ה 29.12

שעות פתיחה - 10:00 ועד 22:00

מיקום השוק בגוגל מפות



מצודת פראג 

תאריכי פתיחה - 23.11 ועד ה 6.1

שעות פתיחה - 9:00 ועד 18:00

מיקום השוק בגוגל מפות



נמסטי מירו

תאריכי פתיחה - 20.11 ועד ה 24.12

שעות פתיחה - 10:00 ועד 19:00

מיקום השוק בגוגל מפות


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.